Ludzas Mūzikas pamatskolas pedagogi Ungārijā

Vēl viena lieliska iespēja piedalīties „Erasmus+” KA1 programmas projektā bija klavierspēles skolotājām Ē.Piterānei, M.Marčenokai, I.Afanasjevai, flautas spēles pasniedzējai I.Apeinei. No 20. līdz 25. jūlijam viņas piedalījās 28.starptautiskajā mūzikas skolotāju seminārā Zoltana Kodali dzimtajā pilsētā Kečkemet, kur katru gadu brauc pasniedzēji un studenti no visas pasaules.


Skolotājas dalās iespaidos: „Mēs atlidojām ar pārsēšanos caur Frankfurtes lidostu līdz Budapeštai, kur mūs sagaidīja un aizveda uz pasaulslavenā komponista un teorētiķa Z. Kodali dzimto pilsētu Kečkemet. Šī pilsēta ir aptuveni tikpat liela kā Liepāja. Mēs dzīvojām vecpilsētas centrā, un pirmais pārsteigums bija trīs blakus esošo seno konfesiju katedrāles, un pusdienlaikā sāka zvanīt baznīcu zvani, sacenšoties savā starpā skanējuma krāšņumā, gan tradicionālajās, gan izsmalcinātajās F.Lista un citu populāro ungāru melodiju skaņās. To piedzīvojām pirmoreiz, un šie zvani iepriecināja mūs arī katru vakaru, bet rītos modināja no sešiem līdz septiņiem.

Galvenais šajos kursos ir Z.Kodali relatīvās mūzikas sistēmas apmācības demonstrēšana ar sistēmas reāliem rezultātiem, kad kustības atraisa bērnus muzicēšanai, veicina interesi un sniedz pozitīvas emocijas.

Mācības sākās ar nopietnu un apjomīgu augstskolas pārbaudījumu, pēc kura visus dalībniekus sadalīja grupās. Sešu dienu nodarbības sākās ar kopīgu kora iedziedāšanos un skaņdarbu apgūšanu. Sajūta bija neaprakstāma, jo zāle bija pilna ar profesionāļiem, kuri ieskandināja lielo telpu četrbalsīgi. Visas nodarbības notika pēc relatīvās solmizācijas sistēmas, un mēs brīnījāmies, kā visi apkārtējie to lieliski saprot. Nodarbības vadīja Kodali institūta direktors un doktors L.N. Nemess, bet bija arī citi pasniedzēji no Ungārijas, Austrālijas, Grieķijas un Lielbritānijas. Pēc kora sekoja solfedžo nodarbības, stundu demonstrējumi, no 15.00 līdz 17.30 nodarbības darba grupās. Katru vakaru 20.00 skanēja skaisti koncerti labāko Ungārijas mūziķu izpildījumā. Apbūra viss- gan semināru atmosfēra, vecpilsētas skaistums, arhitektūra, strūklakas. Visi dalībnieki ar interesi klausījās lekcijas, aktīvi piedalījās nodarbībās, kuras notika angļu valodā. Kodali sistēmas rezultāti ir absolūti veiksmīgas dziedāšanas un intonēšanas apgūšana un ļoti rūpīgas pedagogu apmācības sistēmas pilnveide arī mūsdienās. Lielu iespaidu atstāja pedagogu uzmanīgā, mīlestības pilnā attieksme pret mūziku- katras intonācijas cītīga mācīšana un demonstrēšana rotaļu un dažādu interesantu kustību elementu veidā.

Secinām, ka ikkatra jauna pieredze bagātina mūs, paplašina redzesloku, liek no jauna meklēt dažādas pasniegšanas metodes, izmantojot citu valstu mantojumu. Paldies Erasmus+programmai un mūsu skolotājai Diānai Vanagelei par šo projektu”.