Ludzas Mūzikas pamatskolas pedagogi Ungārijā
Vēl viena
lieliska iespēja piedalīties „Erasmus+” KA1 programmas projektā bija klavierspēles
skolotājām Ē.Piterānei, M.Marčenokai, I.Afanasjevai, flautas spēles
pasniedzējai I.Apeinei. No 20. līdz 25. jūlijam viņas piedalījās
28.starptautiskajā mūzikas skolotāju seminārā Zoltana Kodali dzimtajā pilsētā
Kečkemet, kur katru gadu brauc pasniedzēji un studenti no visas pasaules.
Skolotājas dalās
iespaidos: „Mēs atlidojām ar pārsēšanos caur Frankfurtes lidostu līdz
Budapeštai, kur mūs sagaidīja un aizveda uz pasaulslavenā komponista un
teorētiķa Z. Kodali dzimto pilsētu Kečkemet. Šī pilsēta ir aptuveni tikpat
liela kā Liepāja. Mēs dzīvojām vecpilsētas centrā, un pirmais pārsteigums bija
trīs blakus esošo seno konfesiju katedrāles, un pusdienlaikā sāka zvanīt
baznīcu zvani, sacenšoties savā starpā skanējuma krāšņumā, gan tradicionālajās,
gan izsmalcinātajās F.Lista un citu populāro ungāru melodiju skaņās. To
piedzīvojām pirmoreiz, un šie zvani iepriecināja mūs arī katru vakaru, bet
rītos modināja no sešiem līdz septiņiem.
Galvenais šajos
kursos ir Z.Kodali relatīvās mūzikas sistēmas apmācības demonstrēšana ar
sistēmas reāliem rezultātiem, kad kustības atraisa bērnus muzicēšanai, veicina
interesi un sniedz pozitīvas emocijas.
Mācības sākās ar
nopietnu un apjomīgu augstskolas pārbaudījumu, pēc kura visus dalībniekus
sadalīja grupās. Sešu dienu nodarbības sākās ar kopīgu kora iedziedāšanos un
skaņdarbu apgūšanu. Sajūta bija neaprakstāma, jo zāle bija pilna ar
profesionāļiem, kuri ieskandināja lielo telpu četrbalsīgi. Visas nodarbības
notika pēc relatīvās solmizācijas sistēmas, un mēs brīnījāmies, kā visi
apkārtējie to lieliski saprot. Nodarbības vadīja Kodali institūta direktors un
doktors L.N. Nemess, bet bija arī citi pasniedzēji no Ungārijas, Austrālijas,
Grieķijas un Lielbritānijas. Pēc kora sekoja solfedžo nodarbības, stundu
demonstrējumi, no 15.00 līdz 17.30 nodarbības darba grupās. Katru vakaru 20.00
skanēja skaisti koncerti labāko Ungārijas mūziķu izpildījumā. Apbūra viss- gan
semināru atmosfēra, vecpilsētas skaistums, arhitektūra, strūklakas. Visi
dalībnieki ar interesi klausījās lekcijas, aktīvi piedalījās nodarbībās, kuras
notika angļu valodā. Kodali sistēmas rezultāti ir absolūti veiksmīgas
dziedāšanas un intonēšanas apgūšana un ļoti rūpīgas pedagogu apmācības sistēmas
pilnveide arī mūsdienās. Lielu iespaidu atstāja pedagogu uzmanīgā, mīlestības
pilnā attieksme pret mūziku- katras intonācijas cītīga mācīšana un
demonstrēšana rotaļu un dažādu interesantu kustību elementu veidā.
Secinām, ka
ikkatra jauna pieredze bagātina mūs, paplašina redzesloku, liek no jauna meklēt
dažādas pasniegšanas metodes, izmantojot citu valstu mantojumu. Paldies Erasmus+programmai un mūsu skolotājai Diānai Vanagelei par šo projektu”.